Automobilio randų panaikinimas: kada darbus patikėti specialistams, o ką galima padaryti ir pačiam

 

Dažyti, maskuoti, poliruoti ar pažeistas automobilio vietas tiesiog užtepti nagų laku – visi išvardinti variantai yra populiarūs. Nedideli įbrėžimai ne tik gadina automobilio savininko nuotaiką, bet ir sumažina automobilio vertę. Kada remonto darbus verta patikėti specialistams, o ką galima padaryti ir pačiam?

Nedidelių įbrėžimų atsiranda dėl įvairiausių priežasčių, tačiau galima pastebėti, kad lietuviai automobilius prižiūri kur kas atidžiau nei Pietų Europos vairuotojai. Pavyzdžiui, Italijoje galima pamatyti automobilių, kurių kėbulus „puošia“ daugybė įbrėžimų, bet vairuotojai dėl to galvos nesuka.

Tačiau jei jums ant automobilio kėbulo esantys įbrėžimai sukelia diskomfortą, juos galima panaikinti. LRT TELEVIZIJOS laida „Keliai. Mašinos. Žmonės“ domisi, kokiomis priemonėmis tokius defektus galima ištaisyti, o kas suteikia tik laikiną pagerėjimą.

Smulkius pažeidimus galima užtaškuoti

Tam, kad būtų pasirinktas geriausias remonto būdas, pirmiausia reikia suprasti, koks sluoksnis dengia automobilio kėbulą, tikina „Northtown Detailing Factory“ vadovas Vytautas Danius.

„Viršutinis sluoksnis – kaip sumuštinis, susideda iš kelių kitų sluoksnių. Viršutinis sluoksnis yra lakas, tada dažai su spalva, po dažais – gruntas. Po šiuo sluoksniu jau yra metalas arba plastikas“, – pasakoja V. Danius.

Po to reikia įvertinti, kokio gylio ir stiprumo yra pažeidimas, nes kartais visas problemas galima išspręsti tiesiog su vašku.

„Kartais galbūt pakanka parinkti tokią priemonę, kaip pigmentinis vaškas ar permanentinis markeris, su kuriuo galima paslėpti kėbulo defektą.

Jei tai yra gilesni pažeidimai, pavyzdžiui, iki grunto, pagal gamyklinį automobilio dažų kodą galima parinkti dažus ir tas įdaužas tiesiog užtaškuoti ir, jei reikia, nupoliruoti.

Pats geriausias būdas – pagal spalvos kodą parinkti dažai ir ant viršaus uždedamas lakas. Tokiu būdu atkartojamas gamyklinis sluoksnis“, – sako V. Danius.

Smulkesnius dažų pažeidimus galima mėginti tvarkyti naudojant taškavimo būdą, o, pavyzdžiui, akmenukų įdaužas reikėtų tvarkyti ne tik dėl estetikos, bet ir dėl to, kad jos gali tapti korozijos židiniais, o tokį remontą galite atlikti ir patys.

„Tai galima pasidaryti ir patiems, svarbu tik tinkamai paruošti paviršių. Visų pirma reikia nuriebalinti apdirbamą paviršių, ir automobilis turi būti švarus. Pačiai įdaužai išvalyti galima naudoti kosmetinį pagaliuką.

Tada reikia pagal automobilio spalvos kodą parinktų dažų ir specialaus įrankio su adatėle, per kurią pereis dažai. Tokiu būdu įdaužą galima užtaškuoti labai tiksliai“, – tikina dažymo ir poliravimo meistras Gytis Kazakauskas.

Kitas būdas, kuriuo galima sutvarkyti kiek didesnius pažeidimus, tai dažų tepimas su teptuku. Tokiu atveju geriau tepti kelis plonesnius sluoksnius nei vieną storą. Jei užteptas sluoksnis bus storas, dažai paprasčiausiai ilgiau džius ir gali būti per daug dažų, jie gali nubėgti. Kai dažai išdžiūsta, pažeistą vietą reikia užtepti laku. Tačiau jei pažeidimai gilūs, patys jų galite ir nesuremontuoti.

„Gilesnius pažeidimus, kurie jau siekia gruntą, reikia apdirbti su abrazyviniu popieriumi, pašiaušti paviršių. Po to taškuojama su pagal kodą parinktais dažais, jiems išdžiūvus paviršius bus poliruojamas“, – aiškina G. Kazakauskas.

Kalbant apie poliravimą, meistras atkreipia dėmesį, kad prieš poliruojant automobilį reikia įvertinti, koks dažų ir lako sluoksnis. Jei pakankamai storas, jį galima ir pašiaušti, ir nupoliruoti. Tačiau jei dažų sluoksnis per plonas, detalę geriau perdažyti.

„Turime būtinai išmatuoti dažų storį. Lako storis yra tik apie 50 mikronų ir tik su šiuo sluoksniu mes galime dirbti. Jei jis per mažas, nėra iš ko nei poliruoti, nei pašiaušti, nes yra rizika visiškai pašalinti lako sluoksnį“, – teigia G. Kazakauskas.

Dažyti ar nedažyti?

Kartais dažų sluoksnio pažeidimai yra per dideli arba jų tiesiog per daug, kad viską būtų galima ištaisyti tik taškavimo ar poliravimo pagalba. Tačiau paradoksas, kad perdažius automobilio detalę jo kaina krinta.

Tačiau ir apibraižyto automobilio vertė taip pat mažesnė nei nesubraižyto. Taigi, kaip geriau elgtis? Juk neretai, perdažius vieną automobilio detalę, gali skirtis atspalvis. Tačiau specialistai ramina, kad tinkamai atlikus darbus, skirtumas nebus matomas.

„Dažų spalva yra parenkama naudojant profesionalią įrangą, kompiuterį, šis pagal kodą parenka tokią spalvą, kuri tinkama būtent konkrečiam automobiliui“, – sako Automobilių dažymo centro automobilių žalų ekspertas Eduard Melichov.

Pašnekovas pabrėžia, kad tokių priemonių, kuriomis be vargo ir didesnių pastangų būtų galima pašalinti didelius dažų pažeidimus, kol kas nėra išrasta.

„Tokių priemonių, kurios šalina gilius įbrėžimus, nėra išrasta. Dažniausiai, jei įbrėžimas yra gilesnis, detalė yra dažoma. Jei įbrėžimas nėra didelis, jis poliruojamas“, – priduria E. Melichov.

Tačiau internete galima rasti gausybę vaizdo įrašų, kuriuose demonstruojama, kaip įbrėžimai pašalinami pačiomis paprasčiausiomis namų buityje naudojamomis priemonėmis. Ar tikrai tokios priemonės gali būti veiksmingos?

„Viskas priklauso nuo to, kiek tas užpildas yra organinis, ar jis visgi yra kaip dažas, kuris susilies su paviršiumi? Jei tai yra organiniai junginiai, tikėtina, kad plovykloje dėl ten naudojamų agresyvių ploviklių viskas nusiplaus. Taip pat viskas gali pasišalinti ir dėl karščio, todėl įbrėžimai vėl išryškės“, – paaiškina V. Danius.

Naujoviški sprendimai

Specialistai sako, kad vairuotojai, norintys kaip įmanoma labiau apsaugoti savo automobilio kėbulą nuo nedidelių pažeidimų, tai gali padaryti kėbulą padengę specialia plėvele.

„Geriausia apsauga yra PPF plėvelės klijavimas, nes jos storis yra 160 mikronų, tai yra toks pats sluoksnis, koks yra ir grunto, dažų bei lako sluoksnis.

Kai kurie gamintojai jau siūlo tokią plėvelę kaip papildomą pasirinkimą, kuriuo galima apsaugoti automobilio paviršių“, – sako V. Danius.

Tokia plėvelė ne tik apsaugos automobilio dažus, bet ir padės išlaikyti nepriekaištingą išvaizdą, nes tokios plėvelės išskirtinė savybė yra tai, kad ji pašalina įbrėžimus.

„Įbrėžimai pasišalina patys, nes paviršius įkaista nuo saulės. Įbrėžimai, kurie lieka po plovyklos ar net nuo grubesnio šepečio, jie visiškai pasišalina ir paviršius išsilygina“, – tikina G. Kazakauskas.

Lrt.lt

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode